.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انجام بیش از ۲۵۰ طرح تحقیقاتی کرونایی در مازندران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بیش از ۲۵۰ طرح تحقیقاتی با موضوع کرونا در مازندران انجام شده است.

به گزارش شمال نیوز، دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حاشیه نشست خبری دستاورد‌های علمی، تحقیقاتی و فناوری سلامت با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ طرح تحقیقاتی با موضوع کرونا در مازندران انجام شده است، گفت: علاوه بر طرح‌های تحقیقاتی کرونایی، حدود ۵۰۰ طرح تحقیقاتی با موضوعات مختلف از ابتدای امسال تاکنون در مازندران تصویب شده است.

 

او افزود: مجوز تاسیس پارک علم و فناوری سلامت را کسب کردیم و اکنون جانمایی این پارک انجام شده است و فعالیت آن در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود.

 

دکتر موسوی با بیان اینکه مجوز دو پژوهشکده جدید نیز از سوی این دانشگاه دریافت شد، ادامه داد: راه اندازی آزمایشگاه تخصصی کووید ۱۹ از دیگر برنامه‌های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.

 

او گفت: بر اساس آمار طرح‌های پژوهش و انتشارات دانشگاه و کارگاه‌های آموزشی امسال تاکنون ۵ جلد کتاب در حوزه پژوهش و تحقیقات منتشر شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: ۱۰۰ مقاله خارجی، داخلی و بین المللی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به چاپ رسیده است.

 

دکتر موسوی با بیان اینکه ۲۲ تا ۲۷ آذر هفته پژوهش نامگذاری شده و شعار روز پژوهش امسال " پژوهش و فناوری در خدمت تولید " است، گفت: پژوهش راهی برای گسترش مرز‌های علم و دانش و گشودن افق‌های درخشان و تلاشی منسجم و متعهدانه در راه پیشرفت و توسعه یافتگی کشور است.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران رتبه سوم ثبت اختراع در کشور

سعیدی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این نشست با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۲ سال پیگیر دریافت مجوز و تاسیس پارک علم و فناوری سلامت بوده است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در زمینه ثبت اختراع رتبه سوم کشور را دارد و به علت نداشتن پارک علم و فناوری سلامت در بخش تولید با مشکل مواجه بودیم.

 

او افزود: ۵ هکتار زمین اکنون برای تاسیس پارک علم و فناوری سلامت کلنگ زنی شده و با راه اندازی این مرکز زمینه برای فعالیت محققان و پژوهشگران بیشتر فراهم می‌شود.

 

سعیدی با بیان اینکه این دانشگاه ۳ پژوهشکده و ۱۸ مرکز تحقیقات دارد، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا از اسفند پارسال سریعا آزمایشگاه کووید ۱۹ راه اندازی شد و تجهیزات مورد نیاز خریداری شده بود.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.